čtvrtek 3. října 2013

Cuketový slaný koláč "Peříčko" (bez lepku, mléka a ořechů)

Kamarádka dovezla cuketu. Pryč jsou ale ty doby, kdy jsem zbožňovala cukeťáky či cuketu v trojbalu. Nějak jsem se toho už přejedla, nebo už nemusím mastné... Každopádně chtělo to změnu. Receptů na pečení s cuketou je na netu spousta a přiznám se, byla jsem líná je pročítat a hledat... Tak jsem jsem prostě vzala hrnek a šla experimentovat. Výsledek mne mile překvapil - ba ještě víc, že syn snědl polovinu plechu na posezení :D .
A proč Peříčko? Koláč je nadýchaný, lehoučký, na vidličku...


Potřebujeme:
1 vejce
1 hrnek nahrubo nastrouhané menší cukety (bez vody a bez středu - pecek)
sůl, pepř, bazalka
(nebo lžička polévkového koření + špetka bazalky)
1 hrnek sójové mouky hladké
1 lžička kypřícího prášku do pečiva
2 lžíce oleje

strouhaný sýr
Mexiko - steril. zelenina Bonduelle (kukuřice, hrášek, paprika)
olej
(samozřejmě záleží na chuti - možno použít strouhaný parmezán, uzený sýr, rajčata, rajčatovou omáčku, žampiony atd.)

Vše smícháme a rozetřeme na plech, vyložený pečícím papírem (uvedené množství vystačí na malý plech nebo koláčovou formu).
Pečeme 10-15 minut při teplotě 180 stupňů. Poté dáme na koláč zeleninu, posypeme sýrem a zakápneme olivovým olejem. Vrátíme do trouby a pečeme ještě dalších 10 minut.

Dobrou chuť ;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat