neděle 27. října 2013

Improvizace na téma perníčky a tvarohový koláč - neboli perníko-tvaroháč :-)

Měli jsme chuť na perníčky. Dva recepty mám, už jsem pekla na Vánoce, ale ty byly potřeba min. 14 dní odležet. Tak jsem googlila a našla recept. Zadělala těsto, dala na den do lednice odpočinout. Jenže - drolilo se a drolilo, nepomáhalo ani přidávání tuku... Co s tím. Vyhodit to bylo škoda, i když k tomu jsem neměla daleko... Ale - nadrobila jsem těsto do formy, zalila tvarohem, polila čokoládou a šup s tím do trouby... Výsledek byl překvapivý - dobrý, perníkový, tvarohový, čokoládový :-)


Na korpus (původně perníčky) potřebujeme:
100 g bzl mouky Doves Farm (použila jsem samokypřící bílou)
35 g palmového cukru
40 g Hery
25 g bramborového škrobu
2 lžíce javorového sirupu (C)
2 lžíce vody
1 lžička kaka
1/2 lžičky xantanu (prý ale nemusí být)
1/2 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky perníkového koření

Zpracujeme v těsto, zabalíme do fólie a necháme nejlépe do druhého dne v lednici odpočinout.

Náplň:
1 měkký tvaroh
200 ml mléka
1 vanilkový pudinkový prášek dr. Oetker - bez vaření
cukr dle chuti

čokoláda či čokoládová poleva

Těsto nadrobíme do formy, vyložené pečícím papírem. Zalijeme tvaroho-pudinkovou náplní a polijeme rozpuštěnou čokoládou či čokoládovou polevou (pozor na složení). Vidličkou promícháme a šoupneme do trouby.
Pečeme při 160 stupních asi 30 minut. Pak necháme vychladnout - ztuhnout (samozřejmě lze jíst hned, jen náplň je trošku tekutější).

Dobrou chuť ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat