pátek 1. srpna 2014

HIT

Jedno jediné slovo a najednou to začne trošku dávat smysl...

Poslední dobou jsem nechápala, co se to děje. A okolí asi taky ne. Kila dole, kruhy pod očima, únava, závratě, výkyvy nálad (to vidělo okolí). Já viděla bohužel víc - cokoli jsem snědla (tedy skoro cokoli, dejme tomu 98%), tak hned jsem měla břicho jak v pátém měsíci a k tomu silné křeče. Hoňka žádná, ani po hodině či dvou. Ale dost často to bylo doprovázeno zvracením, bolestmi hlavy, někdy bušením srdce. Objevoval se čím dál tím častěji ekzém či kopřivka a dušnost (jako u astma) nebo "podivné stále se vracející nachlazení"...

Někdy stačí jedno jediné slovo a hned do sebe věci začnou najednou zapadat jak do skládačky... "HIT". Kdo zná, ví a svitlo mu ještě dřív, než to slovo přečetl. Kdo nezná, snad pochopí, pokud se mu bude chtít pročítat odkazy... (nehodlám to tady zahltit okopírovanými zprávami, články, neb na netu je toho k pročtení dost).




Hlavou mi blesklo spousta otázek:
- co můžu jíst?
- co nesmím jíst?
- je to napořád?
- kde jsem k tomu přišla?
- je to dědičné?

Ale na každou otázku existuje odpověď :-) . 

Naštěstí mám skvělou alergoložku/imunuložku, které HIT není cizí. K tomu ještě výborného alergologa/imunuloga (lékař mých dětí a znalec přes HIT). Co víc si přát :-)

Začala jsem pročítat informace od nich; internetové odkazy, které mi doporučili si pročíst... Ze začátku jsem v tom dost tápala a ještě tápu. Co stránka to trošku jiné info ohledně toho, co se smí a co se nesmí.

Jedno je ale jisté. Momentálně jsem ve fázi nutného zklidnění, tedy žádné testování, ale přísná antihistaminová dieta, aby se tělo aspoň trošku zklidnilo. Motivací mi bude "bez výkyvů nálad, nezvracet a žádné bolesti břicha", takže silná motivace ;-) . Takže jsem vybrala shodné povolené potraviny, neboli potraviny, které se povolovaly ve všech mi předložených článcích a odkazech od dr. Sepsala seznam a vyrazila na nákup. Upajdaná, zklamaná a hladová jsem dorazila domů. No, není to jednoduché. Upřímně - to bezlepková a bezořechová či bezvaječná dieta je proti tomu "pohoda" (dovolím si to konstatovat po třech letech). Ale něco jsem domů přece jen donesla, i když toho není moc. Ale bude líp ;-).

Ale to zas příště ;-) 

2 komentáře:

  1. Pan doktor Fuchs je skvělý! doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, naprosto souhlasím ;-). Mám s ním jen tu nejlepší zkušenost :-)

      Vymazat