neděle 13. července 2014

Sušenková lízátka (za vysvědčení)

Tip na tyhle šíleně jednoduchá a dle reakcí dětí i šíleně dobrá sušenková lízátka jsem našla na netu. Zapojte do přípravy i děti, bude se jim to líbit :-) . Dle druhu potravinové alergie si recept upravte (Disco sušenky nahraďte bezlepkovými oreo od Scharu či domácími, mléčnou čokoládu nahraďte hořkou atd. atd....).


Sušenky (tentokrát jsem použila koupené Disco - neb lízátek jsem dělala 60; samozřejmě pro domácí baštění jsem použila "oreo od Schar", které byly v akci za polovinu ceny :-) )
Špejle (je dobré je pilníkem na konci zahladit, přece jen jsou lízátka pro děti)
Mléčná čokoláda
Hořká čokoláda
Omega tuk
Gumídky (nebo barevnou cukrovou rýži)
(krabici, pečící papír, tác, mrazák, potravinovou fólii)


Špejle zahladíme pilníkem a zapíchneme do sušenek.

Rozpustíme tuk a přidáme nalámanou čokoládu. Zamícháme a sundáme z ohně. Necháme rozpustit a smícháme. Dala jsem poměr - 2,5 dílu čokolády na 1 díl tuku. Necháme trochu zchladnout.

Boky lízátek polijeme polevou (tím zajistíme, že budou sušenky lépe držet), necháme trochu okapat, zapíchneme do krabice a necháme oschnout.


Poté sušenky v polevě už máčíme, opět necháme trochu okapat. Pak položíme na pytlík s ledem a horní stranu nazdobíme gumídky. Pokud místo gumídků budete chtít lízátko obalit v cukrové rýži, tak rovnou obalte a znovu zapíchněte do krabice. Já zdobila jen horní stranu a trošku jsem chvátala, takže jsem si to urychlila ledem a mrazákem ;-) . Tedy, po nazdobení jsem lízátka přendala na malý plech (či tác) vyložený pečícím papírem a šoupla do mrazáku.


Pak už baštíme :-)

Jelikož jsme nesli lízátka do školy, tak jsem ještě každé zabalila do potravinářské fólie - zkrátka jeden díl fólie položila na stůl, na to lízátka (mezi nimi mezery) a druhým dílem fólie je přikryla. Mezery se slepily a pak už jen stačilo vzít nůžky a rozstříhat :-) .




Žádné komentáře:

Okomentovat