čtvrtek 12. září 2013

Italský chleba - placka s parmezánem z pekárny (bez lepku, vajec, ořechů)

Ne vím, zda je to díky zavařování nebo díky švestkám, ale sladkého mám dnes nějak nad hlavu :D . Tudíž přišla řada na něco slaného. Navíc, došel chleba, takže spláchnu dvě mouchy jednou ranou ;-) .



Na italskou chlebovou placku s parmezánem POTŘEBUJEME:

330 ml teplé vody (nebo kdo může, tak mléka - já osobně dávám půl na půl)
1 polévková lžíce slunečnicového oleje (nemůžu si pomoct, ale nejvíc mi chutná ten od Alnatury :-) )
330 g bezlepkové mouky Schär B
1 necelý sáček sušeného droždí saf-instatnt S.I.Lesaffre Francie (nebo 1 celý sáček dr. Oetker)
2 lžíce parmezánu
1 kávová lžička třtinového cukru
1 kávová lžička soli
1 polévková lžíce rozdrceného rozmarýnu (víc ne, je hodně aromatický :-) ) - máte-li čerstvý, je to lepší; nebo lze použít i oregáno
špetka barevného pepře

Postup:
Suroviny dle seznamu dáme do míchací mísy a šoupneme do pekárny na "bezlepkový program". 
Jakmile těsto vykyne (předtím než začne pekárna péct), vyndáme ho z pekárny a přendáme na plech, vyložený pečícím papírem. Ruce si potřeme olejem a těsto rozpatláme po celém plechu (uvedené množství je na 1 velký plech, či na 2 malé plechy). Díky tomu už pak nemusíme povrch těsta znovu potírat olejem. Posypeme hrubou solí a parmezánem (dle chuti).

Vložíme do vyhřáté trouby (180 stupňů) a pečeme 20 minut. Kdo má raději křupavější verzi jako já, tak 30 minut.

Jíme buď ještě horké, rovnou z plechu ;-); nebo necháme vychladnout.

Dobrou chuť





Pozn.: jako základ jsem použila recept Vařečky (Radky) a upravila tak, aby mi vyhovoval a chutnal. Tudíž Radce za původní recept i nápad děkuji ;-).

Žádné komentáře:

Okomentovat