pondělí 9. září 2013

Švestková nutella z pekárny

Dokázala jsem sníst sklenici Nutelly na posezení :D . Bohužel poté, co objevila alergie na ořechy, už ji nesmím :-(. Čokopomazánky z obchodů, to je jen tuk, cukr a kakao, tedy žádná sláva a chuťově příšerné (nebo aspoň pro mne).
Bez ohlášení mi na stole přistál koš švestek - něco šlo do knedlíků (recept taky hodím), něco do mrazáku. Ze zbytku jsem chtěla upéct koláč, ale nakonec jsem zvolila povidla - že upeče pekárna a bude po starostech :-). Jenže - s mou závislostí na čokoládě mi do povidel spadla čokoláda. Tak jsem tam hodila i ten zbytek a kakao - a hle, ono to bylo dobré, ba přímo výborné :D a švestkonutella bez práce byla na světě (tedy přesněji ve sklenicích) ...



Potřebujeme:

½ kg švestek
hrst třtinového cukru
špetka skořice
2 lžíce kakaa
50 g hořké čokolády Ritter (může být i mléčná a samozřejmě jí může být i víc)

Švestky vypeckujeme, pokrájíme a trochu rozmixujeme. Dáme do pekárny a zapneme program „marmeláda“. Po skončení (což je asi po hodině) vsypeme do horkého švestkového pyré cukr, skořici, kakao a rozlámanou čokoládu. Zamícháme, aby se čokoláda rozpustila (příp. můžeme použít ponorný mixér). Necháme vychladnout. 
Jelikož jsem zjistila, že nemám sklenice na zavařování, šoupla jsem švestkonutellu do lednice a letěla do obchodu pro jogurty ve skle. Vydržela tam do druhého dne, i když jí záhadně ubývalo ;-) . Druhý den jsem ji rozmixovala do hladka (přesněji do skoro hladka), dala do vysterilizovaných sklenic, uzavřela a zavařila v troubě.

Z uvedeného množství jsou 2 malé přesnídávkové / jogurtové skleničky.

Švestkonutellu můžeme použít: na lívance, do palačinek, do jogurtu, na promazání vánočního cukroví, na chleba, na vdolky, do tvarohu, do perníku.... nebo prostě jen tak – na lžičku :-)

Pozn.
Zavařování v troubě - naplněnou sklenici zavíčkujeme a dáme do pekáčku s horkou vodou (asi 1-2 cm). Šoupneme do trouby na max. výkon na cca 20 minut (obsah sklenic musí probublávat). Poté vyndáme, obrátíme dnem vzhůru a necháme vychladnout. Otočíme zpět. Vznikne podtlak a víčko klapne. Tudíž, pokud se nesní, vydrží takto i rok :-).





Žádné komentáře:

Okomentovat